Zubní pohotovost Kyjov

Zubní pohotovost Opava

Opava

ZUBNÍ POHOTOVOST

Bolest zubů je jedna z nejobávanějších bolestí a může překvapit každého člověka. Z málo nápadné bolesti se může vyvinout ostrá nesnesitelná bolest, která by bez ošetření mohla mít nepříjemné následky. Co jiného se dá dělat, když nezabírají ani léky proti bolesti? Na výběr už není nic jiného, než odejít na zubní pohotovost. Nejčastější příčiny, se kterými lidé na pohotovost přicházejí, jsou záněty dásní, vypadlé výplně, prořezávající se tzv. zuby moudrosti, obnažené zubní krčky nebo záněty zubního nervu vzniklé důsledkem zanedbaného a neléčeného zubního kazu. Lékař ošetří a odstraní části kořenového hrotu, váčky i cysty. Důvodem bolesti může být poškození zubu při úrazu, ulomení korunkové části, zlomení kořene, ale i různé záněty v dutině ústní. Ošetření je ve většině případech prováděno v lokální anestezii, tudíž je nebolestivé. Cílem akutního ošetření je zbavit pacienta bolesti a zabránit tak dalším komplikacím a škodám na zubu. Zubní pohotovost je určena jen pro ty pacienty, kteří mají bolesti a nemohli se, ať už z jakéhokoliv důvodu, nechat ošetřit v ambulanci během stanovených ordinačních hodin. Lékař vykonávající pohotovostní službu neošetřuje běžné případy, ale jen akutní, které nesnesou dalšího odkladu. Případy, které jsou závažné a na které nestačí vybavení zubní ordinace, odesílá do nejbližšího nemocničního zařízení. Po zákroku na pohotovosti je důležité nepít alkohol, kávu a nekouřit, vyhýbat se přímému styku s příliš studenými či teplými potravinami a nápoji, vyplachovat pravidelně ústa vlažnou vodou nebo odvarem z heřmánku, při krvácení po extrakci zubu ale ústa nadměrně nevyplachovat, při otoku chladit tvář studenými obklady, vyhýbat se tělesné námaze a opalování na sluníčku Pokud krvácení do 30 minut od zákroku neustane, vyhledat znovu lékařskou pomoc. V případě neopadávající bolesti zakoupit si v lékárně volně prodejné přípravky proti bolesti např. ibuprofen, diclofenac, indomethacin apod. V žádném případě nepřekračovat v příbalovém letáku doporučené dávkování. Pohotovostní službu někde zajišťují nemocnice, jinde soukromé ordinace, kde se stomatologové střídají. Ordinační hodiny jsou zpravidla v době od 17,00 do 07,00 hod, o sobotách, nedělích a svátcích po celých 24 hodin. Výše regulačního poplatku je 90,- Kč.